Για ακόμα μια φορά το τεχνικό μας γραφείο ανέλαβε μια δύσκολη μετασκευή, μια μετασκευή για την οποία αμφιβάλλουμε αν έχει γίνει όμοιά της παλαιότερα εδώ στην Ελλάδα.
Αναλάβαμε να «αναστήσουμε» ένα πλοίο, το οποίο, μέχρι πριν λίγο καιρό, το θεωρούσαν «πεθαμένο» και μάλιστα ενεργοποιώντας το σε νέο πεδίο δραστηριότητας και συγκεκριμένα στη μεταφορά οχημάτων κάθε μορφής και τύπου. Μέχρι να φθάσουμε στην απόφαση της επανεργοποίησης του πλοίου περάσαμε από πολλές αμφισβητήσεις και αμφιβολίες, οι οποίες μας ανάγκασαν να προχωρήσουμε σε ελέγχους και εξετάσεις εξονυχιστικές. Η αλήθεια είναι ότι χρειάσθηκε πολλές φορές να συγκρουστούμε με τους ίδιους μας τους εαυτούς, προκειμένου να καταλήξουμε σε μια απόφαση πολύ σημαντική και να προτείνουμε την μετασκευή.
Η εικόνα του έδειχνε ένα πλοίο υπό διάλυση. Η πραγματικότητα όμως ήταν διαφορετική. Μιλάμε για ένα πλοίο, του οποίου τα ελάσματα της γάστρας σήμερα, ξεπερνούν κατά πολύ τα υπολογιζόμενα από τους ισχύοντες κανονισμούς. Βέβαια αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όταν το πλοίο κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Δανίας (1968 – Aalborg Vaerft AS) αυτό μελετήθηκε ώστε να μπορεί να ταξιδεύει σε περιοχές πάγων, ενώ στη συνέχεια φαίνεται ότι το πλοίο συντηρήθηκε σε γενικές γραμμές σωστά.
Προκειμένου το πλοίο να μπορέσει να εξυπηρετήσει τον νέο του σκοπό σήμερα υπόκειται σε μία εκτεταμένη μετασκευή, τόσο στην εξωτερική του εικόνα όσα και στο εσωτερικό του. Ταυτόχρονα, γίνονται διάφορες εργασίες συντήρησης χώρων αλλά και σημείων ζωτικών για την λειτουργία και διατήρηση του πλοίου.
Αποξηλώθηκε ένα πολύ μεγάλο τμήμα των υπερκατασκευών του (περίπου τα δύο τρίτα, ίσως και παραπάνω), ενώ αυτές οι οποίες έμειναν διαμορφώνονται κατάλληλα, ώστε να χρησιμοποιηθούν για το πλήρωμα και για δώδεκα οδηγούς-συνοδούς οχημάτων. Κάθε καμπίνα (για πλήρωμα και οδηγούς) έχει δικό της χώρο υγιεινής, ενώ δημιουργούνται ξεχωριστές τραπεζαρίες και καθιστικά για πλήρωμα και οδηγούς. Ακόμα, κατασκευάζεται κουζίνα με αποθηκευτικούς χώρους τροφίμων και ψυγεία.
Η εικόνα του πλοίου από τη μέση του και πρίμα θα αλλάξει τελείως. Το πλοίο θα διαπλατυνθεί και η πρύμη του θα μεγαλώσει και σε καμία περίπτωση δεν θα μοιάζει με την σημερινή. Σκοπός μας είναι η καλύτερη εκμετάλλευση του καταστρώματος και η καλύτερη και ασφαλέστερη πλεύση με το σχήμα που η πρύμη του σκάφους θα έχει τελικά.
Οι εργασίες μετασκευής προχωρούν με γρήγορο ρυθμό και πιστεύουμε ότι το αποτέλεσμα θα είναι το αναμενόμενο. Παρ’ όλα αυτά, δεν σταματάμε να ανασκοπούμε συνεχώς το έργο, προκειμένου να διασφαλίσουμε το σωστό αποτέλεσμα.