Φ/Γ-Ο/Γ «ΝΕΑΡΧΟΣ»
Και το νέο όνομα αυτού «ΝΕΑΡΧΟΣ».
Το πλοίο Ε/Γ-Ο/Γ «MENHIR» (πρώην «LOBO MARINHO» και «SAFARI»), του οποίου την μετασκευή σε Φ/Γ-Ο/Γ μεταφοράς οχημάτων και φορτίου στο ανοικτό κατάστρωμα ανέλαβε το τεχνικό μας γραφείο, αγοράσθηκε από την εταιρεία CRETA CARGO LINES II και μετονομάσθηκε σε «ΝΕΑΡΧΟΣ», υψώνοντας την ελληνική σημαία και έχοντας εγγραφεί στα νηολόγια του Πειραιά με αριθμό 12368.
Μέχρι στιγμής οι εργασίες προχωρούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό, έχοντας αποξηλώσει το μεγαλύτερο τμήμα των υπερκατασκευών, έχοντας προχωρήσει στη δημιουργία χώρων ενδιαίτησης και έχοντας ξεκινήσει την διαπλάτυνση. Ταυτόχρονα προχωρούν και οι υπόλοιπες εργασίες (σωληνουργικές, ηλεκτρολογικές κλπ), ενώ ήδη ξεκίνησαν και οι εργασίες στα μηχανικά μέρη του πλοίου.
Πιστεύουμε ότι σύντομα θα έχει λάβει την νέα του μορφή, την οποία έχουμε σχεδιάσει και μελετήσει και την οποία παρουσιάζουμε για πρώτη φορά σε σχέδιο παρακάτω.
Το πλοίο κατασκευάσθηκε στη Δανία (ναυπηγεία Aalborg Vaerft AS), λαμβάνοντας τον χαρακτηρισμό ice class, με την έγκριση και την επίβλεψη του Νορβηγικού Νηογνώμονα και ταξίδευσε, σαν Ε/Γ-Ο/Γ, σε πολλά μέρη. Έχει ολικό μήκος 87,20 μέτρα και φέρει τέσσερις μηχανές MAN B&W 2180 bhp στις 600 rpm η κάθε μία, οι οποίες κινούν δύο έλικες μεταβλητού βήματος. Η μετασκευή του πλοίου θα εγκριθεί και θα επιβλεφθεί από τον INSB, από τον οποίο και θα λάβει, μετά το τέλος των εργασιών, όλα τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του.
Το εγχείρημα είναι και μεγάλο και σοβαρό. Απαιτήθηκε να γίνει εκτίμηση κάθε μορφής κινδύνων. Νομίζουμε ότι σε πολύ μεγάλο βαθμό έχουμε προβλέψει και έχουμε καλύψει τις πιο επικίνδυνες πιθανές καταστάσεις. Ο χρόνος και το αποτέλεσμα θα δείξουν την ορθότητα όλων των παραπάνω.