header Αναστάσιος Π.Κηπουρόπουλος πιστοποίηση ISO Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2018 english

11 Ιουλίου 2017 - Μετασκευή Ε/Γ-Ο/Γ "ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ"

Φτάσαμε στο τέλος. Όπου να είναι ολοκληρώνονται και όλες οι διαδικασίες ελέγχων, τις οποίες από τη μια μεριά τις τρέχουμε και από την άλλη τις εκτελούμε με την μέγιστη ακρίβεια και λεπτομέρεια. Ανεξάρτητα από το τι λέγεται και τι υποστηρίζεται από «διάφορες» πλευρές και άλλους «ειδήμονες», ο ρόλος του ναυπηγού (με την έννοια του σωστού τεχνικού) σε αυτή την φάση των εργασιών και για ΚΑΘΕ πλοίο, είναι καθοριστικός.

Το πλοίο θα πρέπει να είναι, σε αυτές τις στιγμές, κατάλληλα οργανωμένο και εξοπλισμένο, έτοιμο να υποβληθεί σε κάθε δοκιμή, που επιβάλλεται από τους κανονισμούς. Και αυτό γιατί δεν ζητάει ο οποιοσδήποτε ό,τι «του καπνίσει» από το πλοίο, αλλά ό,τι απαιτούν οι κανονισμοί. Και η ταχύτητα ολοκλήρωσης των ελέγχων είναι συνάρτηση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ της ετοιμότητας του πλοίου, την ευθύνη της οποίας την έχει ο ναυπηγός σε συνάρτηση πάντα με τον πλοιοκτήτη.

Αυτά, για να μπει μια τάξη σε ό,τι λέγεται και υποστηρίζεται γενικώς.

Για την ώρα, έχει αρχίσει η διαδικασία νοικοκυρέματος και καλαισθησίας του πλοίου. Μπορούμε λοιπόν στη φάση αυτή να παρουσιάσουμε κάποια έτοιμα κομμάτια, που περιλαμβάνονται στους χώρους ενδιαίτησης επιβατών αλλά και σε άλλα σημεία του πλοίου. Να λοιπόν κάποιες φωτογραφίες από τα σημεία αυτά.

 43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55


30 Ιουνίου 2017 - Μετασκευή Ε/Γ-Ο/Γ "ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ"

Λοιπόν, σαν ψέματα μας φαίνεται.

Τελικά άλλαξε μορφή. Το νέο του «look» είναι σύμφωνα με τις προσδοκίες μας. Η αλήθεια είναι ότι έγινε αυτό που έγινε, με πολύ κόπο και με μεγάλη προσπάθεια.

Βέβαια, δεν έχουμε τελειώσει ακόμα. Αλλά, σε γενικές γραμμές το αποτέλεσμα φαίνεται.

Το πλοίο έφυγε σήμερα από το Κερατσίνι, ρυμουλκούμενο, για την μεγάλη πλωτή δεξαμενή του Περάματος, όπου και ήδη έχει δεξαμενιστεί, προκειμένου να γίνουν οι απαιτούμενες επιθεωρήσεις.

Ελπίζουμε γρήγορα να ολοκληρώσουμε τους ελέγχους και τις επιθεωρήσεις αυτές, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση των αντίστοιχων επιθεωρήσεων στη θάλασσα και στην ολοκλήρωση του συνόλου της μετασκευής.

Η εμπιστοσύνη, η σύμπνοια και η συνεργασία μεταξύ πλοιοκτήτη και τεχνικού επιτελείου δεν μπορεί παρά να έχει πάντοτε καλό αποτέλεσμα. Δυστυχώς όμως υπάρχουν και οι «άλλες» περιπτώσεις, οι «κακές». Η συγκεκριμένη όμως περίπτωση του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα άριστης συνεργασίας.

Ιδού μια πρώτη γεύση από το αποτέλεσμα.

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

 

 


23 Ιουνίου 2017 - Μετασκευή Ε/Γ-Ο/Γ "ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ"

Η μετασκευή προχωράει και ήδη έχει φθάσει στο τελευταίο δύσκολο σημείο της. Αυτό είναι η επίτευξη της τελικής διαμόρφωσης του κάτω σημείου της πλώρης και συγκεκριμένα στο σημείο σύνδεσης με την καμπύλη του βολβού. Ο λόγος είναι τα «ανάποδα» γυρίσματα της λαμαρίνας. Τα πάντα έχουν σχεδιασθεί, τα πάντα έχουν κοπεί. Μένει η σωστή μέτρηση και η σωστή εφαρμογή. Θα δούμε. Όλα εξαρτώνται από … «τις περιστάσεις της στιγμής». Θα φανεί στο τέλος.

Πάντως, προς το παρόν, ό,τι είχαμε προγραμματίσει στον σχεδιασμό της πλώρης του πλοίου έχει πραγματοποιηθεί. Μόλις ολοκληρωθεί και το τελευταίο αυτό κομμάτι θα απομένουν ακόμα να τελειώσουν οι συγκολλήσεις και να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι της κατασκευής. Δεν φθάνει, βλέπεις, μόνο η κατασκευή και η συγκόλληση. Θα πρέπει τα πάντα να ελεγχθούν, κατ’ αρχήν οπτικά και στη συνέχεια με μηχανικές μη καταστρεπτικές μεθόδους (π.χ έλεγχος συγκολλήσεων με υπέρηχους, ραδιογραφίες κλπ). Τέλος πάντων, προχωράμε.

Όμως, δουλειές δεν είναι μόνο αυτές που φαίνονται. Υπάρχουν και δουλειές που δεν φαίνονται ή που για να φανούν θα πρέπει να έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό.

Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι επισκευές και έλεγχοι των κύριων μηχανών και των βοηθητικών μηχανημάτων του πλοίου, η τοποθέτηση δικτύου «κενού» για τις τουαλέτες και πολλές άλλες, που σχετίζονται είτε με την ασφάλεια του πλοίου είτε με την ανανέωση του μηχανολογικού και τεχνικού εξοπλισμού του πλοίου.

Στην δεύτερη κατηγορία ανήκουν όλες οι εργασίες ανακαίνισης των χώρων ενδιαίτησης του πλοίου, τόσο για τους επιβάτες όσο και για το πλήρωμα. Μερικές από αυτές είναι η τοποθέτηση χώρων υγιεινής σε όλες τις καμπίνες επιβατών και πληρώματος, η δημιουργία χώρων (καμπίνες, τουαλέτες) για άτομα με ειδικές ανάγκες, η αλλαγή του φωτισμού των χώρων, η τοποθέτηση σε διάφορους χώρους καθισμάτων αεροπορικού τύπου και άλλες. Η παρουσίασή τους με φωτογραφικό υλικό θα γίνει την κατάλληλη στιγμή, ώστε να μπορέσει να γίνει αντιληπτό το αποτέλεσμα.

Για την ώρα, εκτός από φωτογραφίες σχετικές με τις ελασματουργικές εργασίες, θα παρουσιασθούν και κάποιες, μέσα από τις οποίες μπορεί κάποιος να καταλάβει αφ’ ενός το τελικό αποτέλεσμα και αφ’ ετέρου το μέγεθος των εργασιών που έχουν συντελεσθεί σε χρονικό διάστημα περίπου τριών μηνών.

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30