header Αναστάσιος Π.Κηπουρόπουλος πιστοποίηση ISO Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017 english

08 Αυγούστου 2017 - Α/Κ «ΑΙΓΕΑΣ»

Το τελευταίο διάστημα οι αναφορές μας εδώ είχαν να κάνουν με πλοία ακτοπλοΐας, είτε φορτηγά ro-ro είτε επιβατηγά – οχηματαγωγά. Όμως, το τεχνικό μας γραφείο έχει και άλλα ενδιαφέροντα, η εξέλιξη των οποίων μας γεμίζει με ακόμα μεγαλύτερη χαρά. Η ασχολία μας δεν είναι μονόπλευρη. Έχει πολλές και ενδιαφέρουσες πτυχές. Και αυτό την κάνει να μοιάζει σαν ένα ταξίδι σε νέες θάλασσες κάθε φορά, που πρέπει να είσαι από την μια μεριά περίεργος για το τι θα συναντήσεις και από την άλλη προσεκτικός και πάντοτε «τσιτωμένος».

Αυτή την περίοδο, το βάρος μας έχει πέσει σε ένα άλλο, εξ ίσου ενδιαφέρον κομμάτι της ναυτιλίας της πατρίδας μας. Την αλιεία. Είναι το κομμάτι της ναυτιλίας χάρις στο οποίο έγινε γνωστό το τεχνικό μας γραφείο και αυτό δεν το ξεχνάμε ποτέ. Ο σεβασμός μας είναι τεράστιος.

Έχει ξεκινήσει λοιπόν η κατασκευή του Α/Κ «ΑΙΓΕΑΣ», πλοιοκτησίας της ΑΡΤΕΜΙΟΣ Ν.Ε. Η σύμβαση του τεχνικού μας γραφείου με την πλοιοκτήτρια εταιρεία για την μελέτη και τον σχεδιασμό του πλοίου έχει υπογραφεί ήδη από το 2013, όμως αυτή τη χρονιά ενεργοποιείται και παίρνει «σάρκα και οστά».

Ήδη το πλοίο κατασκευάζεται στα «Ναυπηγεία Μακεδονία» του Θ. Βασιλάκη, στη Θεσσαλονίκη, η κατασκευή του οποίου πιστοποιείται από τον οργανισμό INSB. Πρόκειται για ένα αλιευτικό πλοίο ανοικτής θαλάσσης ολικού μήκους 24 μέτρων, αλλά ειδικής κατασκευής και προδιαγραφών, με δυνατότητα κατάψυξης και σχετικής τυποποίησης του αλιεύματος

Θα αναφερθούμε με λεπτομέρειες για την κατασκευή αυτή σε επόμενες παρουσιάσεις. Πιστεύουμε ότι αξίζει τον κόπο να γίνουν γνωστές λεπτομέρειες και μιας κατασκευής αυτού του είδους. Οι εμπειρίες από μια τέτοια κατασκευή είναι σημαντικές, αν αναλογιστεί κάποιος ότι θα πρέπει να υπεισέλθει και να ασχοληθεί με την αλιεία, σαν διαδικασία. Εξ άλλου έχουμε πει κατά καιρούς και πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους, ότι έχει περάσει ανεπιστρεπτί η εποχή του «ναυπηγού για την υπογραφή και μόνο». Τώρα πλέον ο ρόλος του ναυπηγού πρέπει να είναι καθοριστικός και κυρίαρχος σε όλες τις φάσεις της κατασκευής και όχι μόνο.

Όμως θα είναι άδικο να μην επαινέσουμε το ναυπηγείο για την καλή συνεργασία που υπάρχει μεταξύ μας από την αρχή των εργασιών κατασκευής και πραγματικά ευχόμαστε να διατηρηθεί έτσι μέχρι το τέλος. Γιατί όχι άλλωστε, αφού όλοι από την ίδια πλευρά, την πλευρά του συνεργάτη, βρισκόμαστε και το συμφέρον μας είναι κοινό, το σωστό και ωραίο αποτέλεσμα.

Καλή αρχή και καλά τελειώματα.

45

46

47

48

49

49

55

56

57

58

59

64

65

65

66

66

67


25 Ιουλίου 2017 - Ε/Γ-Ο/Γ "ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ"

Μια ακόμα δύσκολη και πρωτοποριακή δουλειά μας έφθασε στο τέλος της, παρά τις αντιξοότητες που παρουσιάσθηκαν την τελευταία στιγμή. Τίποτα δεν ήταν και δεν είναι ικανό να μας στερήσει την χαρά της επιτυχούς, πιστεύουμε, ολοκλήρωσης της εργασίας μας.

Το γραφείο μας ανέλαβε μια πολύ δύσκολη και σε αρκετά σημεία, επικίνδυνη και με μεγάλο ρίσκο εργασία, την οποία και τελείωσε με επιτυχία, η οποία ήταν σε κάποιο βαθμό αναμενόμενη, δεδομένου ότι η μελέτη και ο σχεδιασμός τόσο του πλοίου όσο και των απαιτούμενων διαδικασιών έγινε με την μέγιστη δυνατή επιμέλεια και ακρίβεια.

Για τον λόγο αυτόν είμαστε όλοι υπερήφανοι στο γραφείο μας, βλέποντας ένα νέο «παιδί» μας να διασχίζει αγέρωχο, με καμάρι, το Αιγαίο, προσφέροντας τις υπηρεσίες του στα νησιά της περιοχής των Δυτικών Κυκλάδων.

Όμως, για εμάς τώρα αρχίζουν τα ακόμα πιο δύσκολα. Θα πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί και να κάνουμε μια ανασκόπηση όλης της εργασίας και όλων των διαδικασιών, οι οποίες έγιναν από όλους μας κατά την διάρκεια του έργου.

Θα πρέπει να αναλύσουμε όλα τα γεγονότα και όλες μας τις αποφάσεις, να τα αξιολογήσουμε, να βρούμε τα λάθη μας στις διαδικασίες και να αποφασίσουμε για όποια διορθωτική κίνηση πρέπει να γίνει. Οι εμπειρίες από αυτή την υπόθεση δεν πρέπει να πάνε χαμένες. Θα πρέπει να αξιοποιηθούν κατάλληλα και όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Η ανάλυση και εξέταση θα πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικά και με λεπτομέρεια. Αυτή την φορά η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί και δεν θα χαθεί.

Καλά ταξίδια και καλή τύχη να έχει στη νέα του πορεία το «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ».


56

57

58

59

60

61

62

63


11 Ιουλίου 2017 - Μετασκευή Ε/Γ-Ο/Γ "ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ"

Φτάσαμε στο τέλος. Όπου να είναι ολοκληρώνονται και όλες οι διαδικασίες ελέγχων, τις οποίες από τη μια μεριά τις τρέχουμε και από την άλλη τις εκτελούμε με την μέγιστη ακρίβεια και λεπτομέρεια. Ανεξάρτητα από το τι λέγεται και τι υποστηρίζεται από «διάφορες» πλευρές και άλλους «ειδήμονες», ο ρόλος του ναυπηγού (με την έννοια του σωστού τεχνικού) σε αυτή την φάση των εργασιών και για ΚΑΘΕ πλοίο, είναι καθοριστικός.

Το πλοίο θα πρέπει να είναι, σε αυτές τις στιγμές, κατάλληλα οργανωμένο και εξοπλισμένο, έτοιμο να υποβληθεί σε κάθε δοκιμή, που επιβάλλεται από τους κανονισμούς. Και αυτό γιατί δεν ζητάει ο οποιοσδήποτε ό,τι «του καπνίσει» από το πλοίο, αλλά ό,τι απαιτούν οι κανονισμοί. Και η ταχύτητα ολοκλήρωσης των ελέγχων είναι συνάρτηση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ της ετοιμότητας του πλοίου, την ευθύνη της οποίας την έχει ο ναυπηγός σε συνάρτηση πάντα με τον πλοιοκτήτη.

Αυτά, για να μπει μια τάξη σε ό,τι λέγεται και υποστηρίζεται γενικώς.

Για την ώρα, έχει αρχίσει η διαδικασία νοικοκυρέματος και καλαισθησίας του πλοίου. Μπορούμε λοιπόν στη φάση αυτή να παρουσιάσουμε κάποια έτοιμα κομμάτια, που περιλαμβάνονται στους χώρους ενδιαίτησης επιβατών αλλά και σε άλλα σημεία του πλοίου. Να λοιπόν κάποιες φωτογραφίες από τα σημεία αυτά.

 43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55